Velkommen til Ny Eshøj Skov

Thisted Rotary Klub besluttede i 2013 at lave et lokalt projekt i den kommende skov ved Eshøj. Projektet skulle give besøgende i skoven mulighed for en god oplevelse. Derfor blev det en grillplads med borde og bænke, hvor børn og forældre kan lege, andre kan sætte sig roligt og nyde den enestående udsigt. Men der skulle være noget mere. Det blev stolper med QR-koder. Det er ret enestående, at man via sin telefon kan få informationer om det sted, man er. Pt. er der vist ikke andre naturstier i Thisted Kommune, som har den mulighed. I det hele taget er det meget få steder i landet, at man har koblet natur og ny teknologi sammen på denne måde.

Brug din telefon med scanner i Ny Eshøj Skov
Rundt i den nye skov er der 10 stolper med QR koder. Her kan alle hente informationer om stedet. Man kan høre, se og læse om historiske, biologiske og geografiske emner. Desuden er der mulighed for inspiration til lege, når man er i skoven. Det er kun nødvendigt, at man har en telefon med en scanner.
Under punktet lyd er der oplæsning af teksten.